ketting rateld,lijkt te weinig oliedruk? 318 i.s

3 reacties

Merk
BMW
Model
3-serie
Type
E30
Onderwerp
Motor
Motorcode
318 i.s 16v
Eerste inschrijving
januari 1992
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 25-04-2007 19:48

Hallo,ik heb een probleem met mijn bmw ik heb een nieuwe kettingspanner gemonteerd omdat mijn ketting rammelde.ik heb daarna de keting spanner er weer even uit gehaald want hij rammeld nog harder dan eerst.,maar er lijkt weinig of geen olie in te komen in de spanner.kan dit aan de oliedruk liggen?

zo ja wat gaat er vaak kapot aan deze motor,olie pomp?ik heb wel gezien dat ze alles al een keer los hebben gehad en in hebben gekit,de distributie kappen dan.

dus de oliezeef zou ook nog dicht kunnen zitten doordat er overtollige kit in de caterpan is gevallen.heeft iemand ooit gehoord van dit probleem hoor ik het graag. alvast bedankt