Geplaatst: 09-08-2004 18:38
Deze auto is in 1 keer stilgevallen op de rijksweg en wil niet meer aanslaan.
In eerste instantie uitgelezen en dtc 01318 wat neerkomt op brandstofpompregelmodule of bedrading daarvan.
na het wissen van deze storing komt deze ook na lang starten niet terug.
op de verstuiverleidingen komt wel brandstof maar niet erg veel.
Volgens de dieselspecialist is dit een vaker voorkomend euvel bij deze auto,s en is de brandstofpomp defect.(900 euro)
Mijn vraag is nu heeft iemand hier ervaring mee en is het elec.deel los te vervangen(boven op de pomp).
als ik een gebruikte pomp monteer moet deze dan gecodeerd worden?
Hopelijk kan iemand mij helpen zodat de kosten niet de pan uit rijzen en ik weer een ervaring rijker ben.