Geplaatst: 20-12-2006 20:04
[70417] Ik heb hier een Renault Kangoo die stationair niet helemaal lekker loopt. De motor staat een beetje te schudden.
Heb de klepspeling gecontroleerd, bougies vervangen, kabels doorgemeten zijn OK, gasklephuis plus stationair stelmotor
gereinigd. Heb de auto ook uitgelezen maar geen fouten. Meetwaarden van de sensoren zijn ook goed volgens mij.
Met de 4-gasmeting heb ik stationair iets teveel zuurstof, maar HC is nul.
Heb het idee dat de motor gewoon iets te arm staat, maar de lambda- sensor regelt keurig tussen 0,1 en 0,9 Volt.
Motor heeft ook niet echt een verrijking bij het gas geven( CO-percentage loopt nauwelijks op en Lambda-getal wordt
hoger wat dus inhoudt dat de motor te weinig benzine krijgt.
Is iemand bekend met dit probleem, zoja dan verneem ik het graag.