slecht aanslaan met koude start

3 reacties

Merk
Citroën
Model
Xantia
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 16V
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-09-2007 22:09

[87953]deze xantia slaat moeizaam aan, na de eerste keer aanslaan slaat hij de volgende start goed aan.
koelvloeistofsensor is gemeten en is goed, stappenmoter is goed en schoongemaakt, gasklephuis heb ik uitgebaggerd, inlaatdruksensor schoongemaakt, ook de auto uitgelezen en geen fout aanwezig.
met de kts kun je weinig meetwaarden bekijken dus dat is wel jammer.
ik verdenk zelf het dubbelrelais of de toerental sensor.
zijn er mensen die dit al eerder meegemaakt hebben en mij een paar tips kunnen geven.
deze klant heeft de auto veel nodig dus echt zoeken wordt lastig.