inhouden en stotteren

5 reacties

Opgelost

Merk
Mazda
Model
323
Type
TYPE BA
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.5
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-07-2005 17:07

wij hebben hier een 323 F staan uit 1995 met een 1.5 16v motor

de eerste keer dat de klant kwam was de auto gaan stotteren en uitgevallen om daarna niet meer aan te slaan

we hebben toen de boegies + kabels en rotor verdeelkap vervangen

de motor wilde toen weer aanslaan maar in belaste toestand bleef hij inhouden

na het verwisselen van de luchtmassa meter voor een ander beleven de problemen ..

we hebben gekeken of de distributie nog op tijd stond ,dit was het geval

alleen de onsteking stond iets van tijd ..

na deze te vervroegen tot hij niet meer verder kan (verdraaien aan het verdelerhuis)pakte de motor weer goed op en liep als een zonnetje

de klant komt nu terug met de klacht dat als de auto heel warm is (denk aan snelweg ritten) dat hij weer begint in te houden

het type onsteking is met inwendige bobine en dubbele hallgever

dus een 3 polige stekker en een 6 polige stekker op het huis

graag wil ik weten of de onstekings unit het probleem is