Geplaatst: 08-05-2006 23:12
[55730] Wagen rijdt goed, maar start moeilijk, dwz de starter doet de motor toch ettelijke omwentelingen maken alvorens hij aanslaat. Zowel koud als warm komt het probleem terug. Ik heb zojuist het benzinefilter gewisseld (was behoorlijk vervuild) en meteen ook maar de bougie's vervangen. Er is een product toegevoegd (Valvoline) voor de reiniging van kleppen en eentje voor de reiniging van de injector. Er lichten geen lampjes op. De klant tankt bij Avia.
Een collega die met Opel vertrouwd is, zegt dat deze motoren heel gevoelig zijn voor vervuiling aan de kleppen en er eventueel compressieverlies kan optreden.