zuiger opgevreten

7 reacties

Merk
Renault
Model
Espace
Type
Onderwerp
Motorcode
2.2 dt
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 12-08-2006 21:54

[61736] Hoi.

Ik heb een probleem met een renault espace 2.2 dt uit 1999.

Probleem is dit.

Het begon met een licht rateltje in het blok.

Dit heeft hij naar mijn weten 4 weken gedaan.

Rateltje is nier erger geworden.

De auto is toen onder het rijden uitgevallen door een distributie riem die van spanning was gelopen.

Meende dat de riem al te lang op het blok zat dus heb toen riem en rollen vervangen.

Na 3 weken rond rijden met het rateltje was het weer einde voorstelling.

Riem zat er nog op dus dat was deze keer niet de oorzaak.

Na het demonteren van de carterpan was het feest.

stukken aluminium kwamen naar onder.

De linker zuiger heeft zich helemaal vast gevreten in de cilinderwand.

Drijfstang is van de hitte krom getrokken en heeft zich los gerukt uit de zuiger die momenteel nog boven in de cilinder plakt en niet van plan is om makkelijk weg te gaan.

Ben nu op zoek naar een ander onderblok.

2 vragen!!!

1-in welke auto wordt nog meer dit blok gebruikt.

Maakt het zoeken voor mij wat makkelijker.

2-is dit probleem een kwaaltje van renault.

Zijn er andere onderdelen van het blok wat de oorzaak kan zijn van deze hele ellende?

Heb iemand horen zeggen dat het aan de turbo ligt.

Deze zou teveel druk opbouwen.

Lijkt me sterk omdat de te hoge druk dan over alle 4 de cilinders wordt verdeelt en dus alle 4 schade zouden moeten hebben.

Linker lagerschaal zit muurvast terwijl de andere 3 de gebruikelijke speling hebben.

Ik hoop graag wat te horen.