Geplaatst: 16-12-2004 19:10
[22575] Hallo,
ik heb hier een voertuig met een hardnekkig koelingsprobleem.
Telkenmale de wagen een zware aanhangwagen moet trekken scheurt de bovenkant van de radiator. Door het trekken word de wagen wel zwaarder belast dan anders, maar toch tekent de temperatuurmeter normaal. Ga vandaag de derde radiator monteren in 3 maanden tijd. Wagen rijdt normaal, de temperatuurmeter komt nooit te hoog, het waterniveau in het expansievat is goed en blijft zo tot de radiatorbovenkant scheurt.' in het midden)
Alle waterslangen blijven goed, er komt niet buitenmatig veel druk op het water.
Het is telkens op dezelfde plaats dat de scheur komt.
Wat is al nagezien.
- Druktest gedaan, normaal, dus geen gebroken cilinderkop.
- Waterpomp vervangen
- Thermostaat vervangen
- Andere radiatoren die voor de waterradiator geplaatst zijn met hogedrukreiniger afgespoten om zeker te zijn van goede luchtdoorstroming.
- Ontluchtingskanaal tot in expansievat doorgeblazen.
- Visco vervangen
- Elektrische schroef slaat aan op tijd
Weet het echt niet meer nu
Alle advies welkom !!
Tnx.
Geert