Geplaatst: 11-09-2006 14:53
[63749] Heren,
Ik heb hier een twingo binnengekregen met een uitgebrande motor, om deze auto weer aan het rijden te maken heb ik een zelfde twingo met voorschade bijgekocht. In de uitgebrande twingo zit nu de motor en komplete kabelboom van de voorschade twingo.
Nu de auto klaar is wil deze niet aanslaan, de starter gaat wel rond, maar de ontsteking geeft geen vonk.
Ik kan de auto niet uitlezen met de Bosch KTS550, omdat de verbinding met het schakelapparaat steeds verbroken wordt, en ook het automatisch zoeken heeft geen succes. Het management is een Sagem Safir MPI.
De auto's hadden beide geen afstandsbediening, en er gaat ook geen lampje branden van een startblokkering.
De rode knop op het rechter binnenscherm heb ik al weet niet hoe vaak ingedrukt, maar ook geen resultaat.
Ik heb nu de volgende vragen.
1. Hebben Twingo's van dit bouwjaar een transponder in de sleutel?
2. Zij er speciale voorwaarden bij het indrukken van de rode knop (en is deze knop wel voor het deblokkeren van de crash blokkering?)
3. Heeft er iemand mischien verder een idee waarom de ontsteking niet wil werken.
Met vriendelijke groet,
Erik.