Water gaat weg uit reservebak van Mitsubishi Galant 2000 TDi

6 reacties

Merk
Mitsubishi
Model
Galant
Type
Onderwerp
Motorcode
2000 TDi
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 12-07-2006 16:34

[59803] Begonnen met de cullasse af te nemen. Cullasse laten testen, was scheef, doen slijpen en nieuwe pakking opgelegd. Na een aantal maanden ging het water uit de radiator en de reservabak terug weg, en wagen ging opnieuw te hoog in temperatuur.

Radiator vervangen (naar het schijnt zijn de originele radiatoren van deze wagen slecht opdat er maar één dunne buis inzit, degene die wij nu gestoken hebben is dikker), had geen circulatie meer. Darmen en spanbanden ook vervangen. Nu opnieuw nogmaals hetzelfde probleem, constant water moeten bijdoen, water gaat weg en alles gloeiend heet. Zou het nu nog aan de waterpomp kunnen liggen? we hebben die gecontroleerd en we zien daar niets aan, geen verlies, geen lawaai. En volgens ons kan het maar dit meer zijn, want alles van de koeling is nu zowat vervangen, inclusief thermostaat (2X). Dit is de tweede Galant waar we dit mee voor hebben, maar van de tweede horen we niets meer sinds we de radiator vervangen hebben. We houden ons hart vast. Wie weet raad? Want wij zijn ten einde raad. Moeten we nu nogmaals alles demonteren en een waterpomp leggen? Zal het dan opgelost zijn? Wij weten het echt niet meer.

Alvast bedankt.

N.B. De motor van deze wagen draait super goed, hij houdt alleen wat in als hij warm heeft gehad en vertraagd van snelheid.