Geplaatst: 14-03-2006 19:05
Vorige week met eigen auto bezig geweest.
Distributieset vervangen inclusief waterpomp
Klepstoters i.v.m. tikken bij koude motor
Oliepomp pakking en keerring en carterpanpakking
Na het starten echter geen oliedruk
Nieuwe oliepomp besteld bij Opel
Nu lichte olie druk ongeveer 0,3 bar bij stationair toerental bij verhoging van het toerental echter gaat de druk 0,1 bar omhoog en zakt dan direct weer naar 0,2 bar
De olieaanzuigbuis is gecontroleerd en goed, ook is er een nieuwe afdichtring tussen oliepomp en aanzuigbuis gemonteerd.
De viscositeit van de olie is 5w-40 shell helix
Wie heeft er een idee waaraan dit kan liggen?