Slecht lopen arosa AER

8 reacties

Merk
Seat
Model
Arosa
Type
Onderwerp
Motorcode
1.0 AER
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 12-09-2007 12:56

[88373]Hallo, we hebben hier een arosa staan met AER-motor waarbij het stationair lopen zeer onregelmatig verloopt.
De gasklep rammelt steeds, CO staat op 1,1 en het lijkt net of de motor verzuipt.
Boven de 1200 t/min draait de motor perfect.
Nieuwe ontstekingsdelen gemonteerd, MAP-sensor vervangen, Lambda-sonde vervangen, compressie gemeten, gasklephuis vervangen enz. enz.
Wanneer we de vacuumslang naar de rembooster loshalen loopt de motor wel redelijk goed en is het CO ook goed.
Brandstofdruk met aangesloten vacuum is 3,0 bar.
Brandstofdrukregelaar aangestuurd met vacuumpomp, dan loopt de motor wel goed bij 0,9 bar vacuum.
Vacuum gemeten op slang, is maximaal 0,2 bar.
Iemand suggesties?
Alvast bedankt voor de reakties.