Geplaatst: 10-10-2007 19:30
[90314]hallo,
klant kwam binnen met volgend probleem;
Zijn wagen daverde op stationair toerental: draaide maar op 3 cilinders.
Ik heb de foutcodes uitgelezen met als resultaat: foutcode P0303 cilinder 3 overslag cilinder.
Bobijn van desbetreffende cilinder vervangen en probleem was opgelost. Dan een proefrit gedaan en wat bleek: rond 4500 toeren begon telkens lampje motorstoring te knipperen. terug uitgelezen en dezelfde foutcode zat erin.
Dan heb ik eerst de bobijntjes en daarna de injectoren van cilinders 2 en 3 omgewisselt maar telkens hetzelfde probleem bij cilinder 3. ik heb ook compressie gemeten maar deze is bij alle cilinders mooi gelijk.
Iemand ervaring met dit probleem? Ik weet dat de bobijnen geregeld stuk gaan maar hier zit volgens mij het probleem niet (meer). alle tips welkom.
groeten benny