Geplaatst: 16-10-2005 23:48
[40427] Ik hoor het al een tijdje, soms als ik een constante snelheid rijdt van ongeveer bv 40km in de stad en ik geef plots gas onstaat er een lichte pingel / detonatie ofwel het te vroeg ontbranden van de brandstof.
Het is willekeurig, het is zodra je gas geeft en de motor moet iets meer vermogen leveren,omhoog van stilstand bij een parkeergarage, uit een tunnel omhoog met wat gas, of in frankrijk de berg op.
Als het raam open is, is het hoorbaar. Binnen hoor je niets zo weinig is het. Maar het is toch echt detoneren.
Ik tank nu 95 maar daar zou deze motor ook geschikt voor moeten zijn.