Geplaatst: 16-10-2007 11:24
[90701]Ik heb onlangs de klepstoters van dit type ( 1 klepstoter was defect, luid getik tot gevolg) vervangen alsook distributieriem en de wagen ook een groot onderhoud gegeven. Als je nu met de wagen op de autosnelweg gereden hebt en je komt aan de afrit en je laat de motor stationair draaien dan springt het motoroliedruklampje 1 seconde aan met samenhangend het stopsignaallampje. Als je de wagen dan blijvend stationair laat draaien dan gaat het lampje nooit meer aan. Wanneer je dan de motor ter plaatse 3000t/min laat draaien gedurende een minuut en dan terug het gaspedaal lost tot op het stationaire toerental springt het lampje terug aan gedurende 1 seconde en gaat dan terug uit.
Ik heb het nokkenashuis dan nogmaals verwijderd en de rubberen ringetjes vervangen van de oliekanalen( de verbinding tussen cilinderkop en nokkenashuis) en ook het oliefilter nogmaals vervangen. Het nokkenashuis heb ik gecentreed met M12 bouten. De olie die ik er op gedaan heb is 10W40 half synthetisch. Ik ben nu eens van plan de oliedruk te meten maar als iemand al een gedacht heeft in welke richting ik moet verder zoeken...
groeten