Geplaatst: 08-11-2005 13:00
[41965] Enige tijd geleden koppeling, drukplaat en druklager vervangen ivm ratelend geluid (heeft overigens niet geholpen). Sindsdien trilt de auto vanaf circa 80 km/u. Als je over een hobbel rijdt kan het gebeuren dat de auto nog heviger gaat trillen (alsof de motor in eigen frequentie mee gaat trillen). Zodra je de koppeling intrapt gaat deze extra heftige trilling weg maar de 'gewone' trilling blijft. De 'gewone' trilling wordt steeds heftiger met het verstrijken van de kilometers.
De auto heeft 106.000 km gereden. Wielen zijn uitgebalanceerd. Heb ergens gelezen dat de kleine stabilisator-stangetjes om de 60.000 km vervangen moeten worden. Is dit de oplossing? Andere ideeen?