Onregelmatig stationair lopen 115pk tdci

16 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-11-2005 20:19

[42004] Beste,

Ik heb een auto met een "groot" probleem.

De motor gaat soms heel onregelmatig(halen) stationair lopen. Geen foutcodes, vliegwiel, verstuivers, imv, krukassensor, inspuitcomputer zijn reeds vervangen/ uitgewisseld met goed lopende motor.

Probleem blijft terugkeren.

Wat opvalt is dat de inspuithoeveelheid bij normaal lopen 3.6mg is en in vergelijking met andere mondeo`s is dit laag die zijn stationair +/- 4.5-5.0mg.

Als de motor gaat staan halen zakt de inspuithoeveelheid naar 1.6mg en is dan variabel (1.6-3.5mg)

Toerental varieert 700-780rpm.

Iemand nog ideeen.