Geplaatst: 30-10-2007 19:00
Beste collega's,
Wij hebben een Polo 1.4 (motor AEX) staan die stationair op 3 à 3 en halve cilinders loopt. De auto presteert voor de rest goed. Onder het rijden merk je niets. Het volgende hebben wij al gedaan:
Uitgelezen: storing stationair limiet bereikt (lijkt mij logisch omdat de auto niet op 4 cilinders loopt)
Bougies vervangen (NGK)
Rotor - kap en kabels vervangen
Kop gedemonteerd (niets vreemds te zien) nieuwe in-, uit- en koppakking + distributie snaar
Lektest uitgevoerd met remreiniger
In de uitlaat hoor je de motor duidelijk ploffen stationair. Het lijkt alsof de auto toch valse lucht krijgt, alleen de lambda waardes zijn correct. Ook het inlaatspruitstuk en de slangen vertonen geen scheurtjes.
Het is duidelijk de 4e cilinder (bakzijde) die stationair maar half mee doet. Trek je een bougiekabel los of de injector stekker, dan merk je maar minimaal verschil. Op toeren is alles oké.
Heeft iemand dat al een eerder meegemaakt?