Volswagen Polo 1.4 AEX motor loopt stationair op 3 cilinders

13 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Polo III
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.4
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 30-10-2007 19:00

Beste collega's,


Wij hebben een Polo 1.4 (motor AEX) staan die stationair op 3 à 3 en halve cilinders loopt. De auto presteert voor de rest goed. Onder het rijden merk je niets. Het volgende hebben wij al gedaan:

Uitgelezen: storing stationair limiet bereikt (lijkt mij logisch omdat de auto niet op 4 cilinders loopt)

Bougies vervangen (NGK)

Rotor - kap en kabels vervangen

Kop gedemonteerd (niets vreemds te zien) nieuwe in-, uit- en koppakking + distributie snaar

Lektest uitgevoerd met remreiniger


In de uitlaat hoor je de motor duidelijk ploffen stationair. Het lijkt alsof de auto toch valse lucht krijgt, alleen de lambda waardes zijn correct. Ook het inlaatspruitstuk en de slangen vertonen geen scheurtjes.


Het is duidelijk de 4e cilinder (bakzijde) die stationair maar half mee doet. Trek je een bougiekabel los of de injector stekker, dan merk je maar minimaal verschil. Op toeren is alles oké.


Heeft iemand dat al een eerder meegemaakt?