Geplaatst: 28-09-2005 17:16
[39233] 740 Turbo diesel rookte veel de laatste tijd bij starten.2 gloeibougies stuk, allemaal vervangen, geen verbetering.Afspraak gemaakt om de verstuivers eens te gaan testen en compressie te gaan meten.Echter, 1 dag voor dat we dat zouden doen, is de klant gestrand.Auto liep nog wel, maar maakte veel herrie.Blijkt dat de nokkenaspoelie achter op de nokkenas(van de brandstofpomp aandrijving) is losgelopen.Weer op tijd gezet en poelie weer vastgezet, maar na 10 sekonden weer hetzelfde.
De poelie heeft een uitsparing voor een spie, maar op de nokkenas zit deze niet.Zit de poelie er min of meer konisch op en moet hij door de boutkracht op zijn plaats blijven?Of slijten deze poelies weleens, zodat de konische passing niet meer klemt.
Wie heeft dit al eens bij de hand gehad?