Geplaatst: 29-05-2005 13:21
[32249] Betreft de ontsteking van een V-8 (Rover).Is elektronisch met een inductiesensor (2 draden).Geen vonk.Bedrading gechecked en inductiesignaal ook.De ontstekingsmoduul heeft een 6-tal draden, waarvan 1 niet is aangesloten.Bijzondere is dat we wel een vonk kunnen simuleren door de inductiestekker los te pakken en via ons eigen lichaam aan de plus pulsen er wel een vonk komt.Middels het pulsen met een batterij op de inductie aansluiting doet hij niets.Het bijzondere voor mij is ook dat de massa-aansluiting van de ontstekingsmoduul ong 4 Volt spanning geeft.Haal ik deze aansluiting los en zorg dat deze goed aan massa ligt, kan ik helemaal geen vonk meer simuleren.Plaats ik hem weer origineel, dan kan ik op bovengenoemde wijze weer een vonk simuleren.Het lijkt alsof er een relais zit tussen de massa aansluiting op het moduul, maar heeft iemand hier een schematje van of weet een goede - beter- meetmethode.Want wij twijfelen ernstig aan het moduul, maar kunnen de aansluiting zoals die nu zit mniet plaatsen.