motor neemt slecht op

3 reacties

Merk
Audi
Model
100
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
2.3
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 20-05-2006 17:52

ik heb een heel vreemd probleem

ik heb een probleem dat vooral bij het accellereren voorkomt

als ik gas geef houdt de motor iets in en de snelheid is ook moeilijk te verhogen

ik heb al moeite om de 120 te halen

het probleem is zomaar plotseling naar voren gekomen

na diagnose hebben we gezien dat de lambda sonde niet goed was + de gas potentiometer

deze hebben we vervangen en het probleem werd ietsje minder maar is nog niet weg

omdat ik denk dat de regelmodule(computer)kapot is wou ik deze laten doormeten ,maar nu blijkt dat ze bij de audi garage ook problemen hebben met de juiste gegevens te krijgen om een goede diagnose te stellen .

aangezien dat de reglmodules niet voorradig zijn en in backorder staan kunnen we ook niet even van computer wisselen om te kijken of het probleem ook daadwerkelijk van de computer komt,want die dingen zijn prijzig.

wijzelf vermoeden van wel maar zijn niet zeker

als dat uitgesloten is zouden we misschien naar de brandstofdruk kunnen kijken

starten is geen probleem ,schokken doet ie niet,alleen is ie zo snel als een vrachtwagen

alle andere elektronische componenten zijn in orde

wie weet raad!!!!!!!??????????????

alvast bedankt