Dynamolampje brand/ stuurbekr. draait als hij op contact staat.

6 reacties

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-05-2006 20:04

[56688] Hallo

Ik zit met een probleem waar we al een poosje mee bezig zijn, we hebben een Astra G 1.7 DTI staan en regelmatig

gaat het acculampje branden en na verloop van tijd gaat de radio uit en valt ook de stuurbekr. uit.

Het is zelfs zo dat de stuurbekr. pomp soms draait als de auto op contact gezet word.

We hebben al een tweede massa draad gemaakt vanaf de dynamo naar de veerpoot en ook hebben we de dynamo

al laten testen én voor de zekerheid de spanningsregelaar vervangen.

Toch is het zo dat de dynamo stationair (zonder enige verbruiker) maar 13,8 volt laad, ik heb het idee dat dit te weinig

is om de accu vol te houden zodat deze op een gegeven moment te zwak wordt om het aan te kunnen.

Hebben jullie nog ideee hierover? Hoe zit dat met een laadstroom relais waar ik iets over las?

Alvast bedankt voor jullie hulp.