Geplaatst: 28-12-2007 18:37
[95689]ik heb hier een 523 i staan die schokt tijdens het rijden ,dit doet hij enkel bij lage toerentallen en constante snelheid ,zodra je gas geeft geen probleem optrekken is geen enkel probleem .
onlangs is de zekering van de brandstofpomp gesprongen deze vervangen en de wagen reed weer maar een dag nadien starte de wagen weer niet meer ,had andere luchtmassameter geprobeerd maar hier lag het niet aan ,bleek de krukassensor zijn die defect was deze vervangen en starte weer normaal
maar nu schokt de wagen
lambda sensor was ook defect 1 vervangen de andere was nog goed .
fouten die hij nu aangeeft is dat de lambdasondes buiten het regelbereik zitten
vandaag de bougies vervangen alsook 1 bobijnkop en bobijn omdat de kop er redelijk slecht uitzag ,maar helaas geen oplossing voor het schokken
wie weet raad ???