Geen aandrijving.

3 reacties

Merk
Renault
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 28-10-2005 20:47

[41253] In onze werkplaats is afgelopen maandag deze auto gestrand. de spiebanen van de rechter uitgaande as van de vernellingsbak waren er af. het was een lease auto dus prijs opgegeven voor nieuwe bak en as (ruil niet leverbaar). Leasmij wist echter een adresje die veel goedkoper was dan ons(buiten de renault organisatie). Voor 250 eurie kontie gemaakt worden. Volgens hun werd er dan een speciale bus opgezet o.id. Heeft iemand ervaring met dit soort reparaties. het was mij niet bekend daar wij nog niet zolang operator zijn. Overigens vandaag is de auto terug bij ons gezet hij was dus elders gerepareerd maar de berijder moest zijn huurauto bij ons in de buurt inleveren dus vandaar. Ik heb even onder de auto gekeken en ik zag tot mijn verbazing enig laswerk aan de aandrijfas. Volgens mij hebben ze eerst de bus van aandrijfas gehaald, en vervolgens zo ver mogelijk de bus op de as van de bak geslagen en aan de binnenzijde gelast op de as van de bak. Vervolgens de aandrijfas in de bus geslagen en ook weer vastgelast !!!!

Lijkt mij dat dit niet heel blijft ! Wie weet de oorzaak van dit probleem ? M.I is de bak niet goed op de aandrijfas uitgelijnd o.id. Of zit de bak soms scheef tegen de motor ?