Schakelprobleem mazda2 met gerobotiseerde versnellingsbak

6 reacties

Merk
Mazda
Model
2
Type
Onderwerp
Motorcode
1.4 tdci
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-01-2007 13:16

[71270] Probleem:

Soms bij sneller optrekken bak schakelt in de vrij en toerental wordt te hoog ipv. door te schakelen naar de volgende versnelling. Op dat moment valt de temperatuurmeter ook weg.

De bak is al opnieuw gekalibreerd (2x) waarna het probleem enkele dagen weg is gebleven. Ook zijn alle electronische verbindingen en massapunten gecontroleerd dan wel gereinigd. Verder zijn de temperatuurzender en hun signalen gecontroleerd, evenals het snelheidssignaal wat afkomstig is van de abs-module.

De motor-electronica (uitlezen texa) geeft de volgende stroringen weer:

P 0118 Temperatuurmeter motorkoelmiddel hoge waarde.

P 0119 Temperatuurmeter motorkoelmiddel wisselende afbreking/ongelijk.

P 1797 Koppelingspedaal/neutraal-schakelaar, storing can-systeem.

U 0415 Ongeldige gegevens ontvangen van abs-module. (can-bus-storing)