uitvallen en moeilijk aanslaan

4 reacties

Opgelost

Merk
Mercedes-Benz
Model
Vito
Type
TYPE W638
Onderwerp
Brandstof(systeem), Motor
Motorcode
112 CDI
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-09-2007 11:26

Motor wil na lang starten niet aanslaan, wel met remmenreiniger. Opgeslagen storting "druk in brandstofrail te laag" brandstoffilter vervangen geen resultaat, rubbers drukregelaar vervangen: geen resultaat. Als de motor loopt geen enkel probleem, alleen als er heel ver doorgetrokken wordt boven 4000 rpm komt het heel soms voor dat de motor ineens begint in te houden. Opgeslagen storing: "druk brandstofrail te hoog". Beide storingen samengenomen en brandstofdrukregelaar vervangen. motor start nog steeds slecht tot niet, heb nog niet kunnen proberen alsof hij ook bij hoge toeren weer uitvalt.
Kan dit komen door een kapotte verstuiver, je kan er hier niet zo gemakkelijk bij dus heb nog geen retouropbrengst gemeten. Als de motor loopt en je er normaal mee rijd is er niets aan de hand.

Groeten Erik