Geplaatst: 13-05-2006 11:11
[55973] NISSAN PRIMERA 1.6 16V. SEDAN QG16DE 1597CC 80KW
Auto trekt niet
Houd op bij ongeveer 3000 toeren
Als je het gas helemaal in trapt lijkt of hij smoort.
Je moet het gas even terug nemen tot ongeveer 3000 toeren
Storingslampje brand niet.
Andere luchtmassameter geprobeerd , zonder resultaat
Volgens de dealer zijn bepaalde sensoren reeds vervangen (hebben ze gecontroleerd)
Uitlaat losgekoppeld , voor het geval deze dicht zou zitten, ook zonder resultaat.
Op aanraden van de dealer hebben we de kettingspanner gecontroleerd.
Volgens speciaal bulletin (datum 22-04-2003, nr.17-03-FS-072H) krijg je een krukaspositiesensor storing als de spanner meer dan 1 centimeter buiten het huis steekt
Dit hebben we gecontroleerd en het blijk 1,1 cm. te zijn. Maar moet dan het storings lampje niet gaan branden omdat de nokkenas sensor en de krukas sensor niet meer corresponderen ?
Volgens het bulletin kan dit inhouden bij accelereren. tot gevolg hebben .
Maar deze auto houd abrubt op bij 3000 toeren
Wat kan ik nog meer controleren ??.