Geplaatst: 22-05-2006 20:18
[56611] Het probleem bij deze auto is dat na een lange rit de auto gaat inhouden en dan gaat het motorstorings lampje branden. Als je dan de auto uitzet en opnieuw start is het lampje eerst even uit en het probleem is ook weg. Ga je dan weer een stuk rijden, dan komt het probleem weer terug.
Wij hebben al diverse malen de auto uitgelezen en onderdelen vervangen maar dit heeft tot nu toe niets geholpen.
Deze onderdelen zijn al vervangen / geplaatst: Bobine is vernieuwd
Bougies zijn vervangen door platina bougies ( type voor V6 motor )
Condensator op de plus van de bobine aangesloten
Bij de laatste keer uitlezen gaf de tester dit als fout aan:
Tijdelijke storing. Bediening bobine 2 afwezigheid vonk.
Storing code P0352
motor toerental 854
water temp. 88 C
snelheid auto 14 km/h ( bij optreden storing rijd de klant 120 km/h. Maar het komt ook voor bij 60 / 70 km/h )
druk in inlaatkanaal 400 mb.
samenstelling mengsel gesloten circuit 1
Wat mij verder opviel bij parameters was dat af en toe de dynamo bekrachtegingsspanning weg valt ( er staan dan --- i.p.v. 14,2 volt ) dit is trouwens als de motor loopt. Is dit normaal of kan dit misschien ook de veroorzaker zijn van de storing?????
Wie herkent dit probleem en heeft hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.