Geplaatst: 27-01-2007 19:41
hoi michel
je vroeg of deze cilinderkoppen gevlakt mogen worden :dat is geen probleem want als je exact dezelde afstand tussen jouw zuigers en kop (verbrandingsruimte) wilt houden dan moet wat ze bij de cilinderkop aan materiaaln eraf hebben gehaald ,bij de koppakking erbij doen en dan is er niets aan de hand.
Vaak is het in de praktijk zo dat een beetje meer of minder crompressei verhouding niet zoveel uitmaakt en dan praat ik dus wel over standaard motoren .
het enigste gevaar bij te veel gevlakt is dat je kleppen in het hoge toerental gebied de zuigers kunnen raken.
t klinkt misschien gek maar kun je turbo niet vastzetten op de een of andere manier dan zou de turbo altijd max druk moeten leveren en als je dit gaat proberen moet je wel je verstand heel erg goed gebruiken daar de kans op moterschade dan groot is .
maar als je dan nog geen verschil merkt dan heb je nog maar 2 dingen die overblijven 1 hetblok zelf 2 jouw brandstofsysteem.
met vr gr Willem