Geplaatst: 19-12-2004 14:27
[22720] Hallo mensen,
Ik heb in mijn eigen auto een cruisecontrol ingebouwd.
Het gaat om een achterafinbouw systeem, met originele schakelaar en een regelunit die met een kabel je gaspedaal bediend, volgens mij is het systeem hetzelfde als VDO (met de 12 dipswitches), het is het systeem dat de fabriek voorschrijft (ik werk zelf bij de dealer).
Het probleem is dat als je het systeem inschakeld de auto direct versneld met ong. 10 km/u en daarna corrigeerd tot onder de ingestelde snelheid en dan zo schommeld doortrekt naar de ingestelde snelheid die hij dan vrij aardig vasthoud.
Ook als je de snelheid laat afzakken en dan de schakelaar weer loslaat schiet de auto naar voren om daarna weer af te zakken.
Ik heb alle voor deze auto mogenlijke dipswitch standen geprobeerd en ook gespeeld met oa. de kabelspeling maar het onvoorspelbare gedrag blijft..
Nu wil je het systeem eigenlijk niet gebruiken omdat het niet veilig is en is het eigenlijk alleen maar zonde van het geld..
Weet iemand een oplossing of is iemand dit al vaker tegengekomen?
Het gaat om een Golf 1.8T 110 kW AGU van '99 (geen E-gas).
Alvast bedankt.
Rob