Geplaatst: 27-01-2004 21:26
de astra x16szr heeft een probleem met stationair toerntal, deze is namelijk te hoog (varierend van 1500 tot meer dan 4000 tpm).
geen foutcodes, actuatoren doorgemeten en goed bevonden. zelfs enkele uitgewisseld met een "donorauto", het probleem bleef.
Wel kan na afkoppelen van de accu en wederom na een minuut aansluiten het toerental tijdelijk verlaagd worden tot =/-1200 tpm. Mijn vermoeden gaat naar de ECU, maar om deze dan maar even te vervangen!!???
P>