Geplaatst: 04-09-2006 18:24
[63295] auto loopt stationair onregelmatig (+/- 600 RPM) en slaat warm slecht aan. lijkt alsof hij op 3 1/2 cilinder loopt. rond de 2500 TPM loopt de motor perfect en haalt ook alle waardes van de CO meting. standaard staat er de foutcode in nokkenas- krukas verkeerde inbouwcombinatie P1340, na wissen is het bij het starten gelijk weer fout. eerder al is het tussentandwiel van de distributieketting vervangen toen dezelfde foutcode er in zat wegens inhouden (tandwiel was niet gehard en dus versleten. ook is de ketting al vervangen en staat de distributie op tijd als je hem met de hand controleert. de VW dealer zegt dat de actuatoren goed worden aangestuurd maar kan ik zelf niet controleren.
de motor is voorzien van nokkenasverstelling ook hier zijn eerder de verstellers achter op de nokkenassen een keer vervangen omdat die volgens sommige weleens problemen gaven maar probleem lag toen bij het tandwiel. die ziet er nu goed uit
iemand een suggestie???????
mijn ideeen raken op