Geplaatst: 13-09-2006 7:51
[63863] beste collega's
bij ons het volgend propleem.
tijdje terug hebben we bij deze auto een nieuwe airco pompressor gemonteerd.
volgens de voorschriften niew filter er tusses systeem eerst met stikstof gevuld .
vervolgens afgevuld en ook juiste olie hoeveelheid aangehouden.
alles werkt perfect uitstroom temp. middelste luchtrooster -3
tot nu toe niets aande hand systeem werkt perfect.
maar na een week komt de klant terug airco werkt niet
pomp bouwd geen druk op.
systeem leeggehaald
komt er 68cc olie mee (das niet gebruikelijk)
gebeld met de lefeancier van de pomp (hella in dit geval)
bleek dat de pomp al afgevuld was (waar ik voormontage al navraag had gedaan toen nee pomp is niet afgevuld)
dus olie er uit gelaten geen olie bijgedaan tijdens vullen
systeem weer afgevuld 800 gram koudemiddel
alles werkt pomp bouwd netjes druk op
auto weer mee gegeven
tot gisteren dus weer een week later
weer uitval auto staat hier nu
ik zie weer geen drukopbouw.
lagedruk meter staat net onder de 6
hogedruk meter ook 6
machneetkoppeling slaat wel in
er zijn geen foutcodes in het airconditioning systeem aangetroffen
(clima tronic)
wat doe ik fout of wie heeft dit ook al eens meegemaakt
alle reacties welkom.
alvast bedankt