aircopomp slaat niet in

6 reacties

Merk
Volvo
Model
S70
Type
Onderwerp
Motorcode
5 cilinder benzine
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 19-04-2007 21:38

[78820] Hallo allemaal

ik heb een probleem met een volvo S70 waarvan de aircopomp niet wil inslaan.

Wel als ik hem rechtstreeks vanaf de accu aan stuur,of het relais in de hoofdzekeringkast onder de motorkap doorverbindt,en daar zit ook het probleem volgens mij,dat het relais niet aangestuurd wordt,het relais moet een massa krijgen vanaf het motorregelapparaat,en dat gebeurt niet,vooraf aan deze storing is recentelijk de verdamper van de airco vervangen,en toen werkt alles normaal,maar er is toen een afdichtring van het filte/droger iets beschadigd waardoor het sysyteem weer leeggelopen is,na vervanging van de o-ring en het systeem weer opnieuw gevult te hebben weigert hij elke dienst.systeem is al uitgelezen ,maar kwam behalve een foutcode van de recirculatieklep niets uit verder,en dan kon volgens de volvogarage het probleem niet veroorzaken.Lagedruk schakelaar is al doorverbonden maar heeft ook niets geholpen,is er iemand die een suggestie heeft of mij kan helpen aan een gedetailleerd schema van de betreffende auto.volgens mij zit het probleem in het motorregelapparaat,maar heb geen idee hoe dit te testen,of door te meten vanwege het ontbreken van de juiste schema,s.

het is een aircosysteem met elektronische temperatuur regeling(2 temperatuurknoppen)met graden verdeling erbij.

groeten rene