Geplaatst: 12-09-2004 20:50
[17804] Hallo,
Wij hebben een Megane 1.6-16v 1998 met 118000km staan,de klacht was olieverbruik en slecht lopen.
Na demontage cilinder kop bleek de 1e cilinder (v-bak zijde) een gat te hebben,dit was er in gesmolten ,aan de kant van de uitlaatkleppen.
3e cilinder vertoonde ook wat lichte inloopsporen in de cilinderwand.
Bougies zijn het goede type en bobines zijn ook goed,motorstoringslampje is niet gaan branden.
De cilinderkop ziet er goed uit ,behalve dat de kleppen van 1e en 3e cilinder behoorlijk wat dikke(wit/zwart)aanlag vertoonden.
De 1e katalysator zit niet verstopt en het lucht filter huis zat vol met olie.
Heeft iemand dit wel eens meer meegemaakt en zo ja is er een oorzaak gevonden??
Groetjes,
Patrick