Geplaatst: 21-12-2005 22:55
[45121] beste mensen
zit met het volgende probleem:
klant heeft klacht dat auto niet start
na veel zoeken kom ik er uit dat hij niet vonkt en geen benzine inspuit + de nokkenas draait niet mee.
de distributieriem miste een stuk of 14 tanden waardoor de krukaspoelie vrij ronddraaide zonder de nokkenas aan te drijven.
heb een nieuwe riem er op gelegd. en daarna compressie gemeten.
de derde cilinder geen druk.
maar ondertussen heb ik nog steeds geen vonk en inspuiting.
heb het volgende al geprobeerd : bobine, contactslot, en een andere hall voeler. verder heb ik alle bedrading nagelopen en doorgemeten.
zekeringen zijn goed en er zijn geen storingen in motorregelapparaat en startblokkering.
iemand nog een idee waar het aan kan liggen ? en hoe ik het beste de hallgever kan testen op werking ?
gaat om een polo van eind 94 1.6 met motorcode AEA monomotronic
alvast bedankt. mvg johan