106 1.1 wil soms niet aanslaan of slaat spontaan af

4 reacties

Merk
Peugeot
Model
106
Type
Onderwerp
Motorcode
1.1 HDZ????
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-12-2006 21:53

[69922] Hallo mensen

Probleem met een 106 die soms dus niet aanslaat of spontaan afslaat.

Bij het niet willen aanslaan is de ANWB erbij geweest en die zegt: doorstarten. Auto pakte na lang starten aan.

Soms slaat ie ook spontaan af, daarna direct weer starten en motor loopt weer

Nou zijn de bougiekabels iets aangevreten door een marter o.i.d., rest van de bekabeling visueel gecontroleerd lijkt me o.k. Motor loopt verder mooi gaat ook niet eerst slecht lopen maar slaat zo af. 't Komt niet vaak voor maar klant wil er niet mee onderweg staan. Begrijpelijk.

Nou heb een beetje hier rondgesnuffeld en ik zie regelmatig bdp sensor staan. Zwak punt van de peu's? Kost dat?

Dubbelrelais ook regelmatig tegengekomen. Waar zit ie en wat doet ie? Duur?

Iemand nog andere suggesties waar ik op moet letten? Auto komt binnenkort voor onderhoud kan ik dan mooi even gaan stoeien

Ik hoor het wel

mvg Henk Jan