Geplaatst: 29-10-2007 23:14
[91764]Hi Jongens,
Ik heb een T4 met een AHY motor.
Met het volgende probleem hij start wat rauw nu vermoed ik dat de pomp niet op tijd staat.
Nu heb ik hem uitgelezen met Vag-com heeft iemand hier ervaring mee ?
Wat ik terug kan vinden over de afstelling is dat hij op +-75 moet staan maar hij staat nu op +-15 maar dit vindt ik wel een erg groot verschil.
Dit is wat ik ervan kan vinden.
Geen TDI-timing knop zichtbaar.
Soms komt het voor dat de TDI-Timing knop niet verschijnt. Je vind het bij een enkele getunede auto, maar het schijnt ook voor te komen bij niet-getuned auto's. Het is tot nu toe onduidelijk waardoor dat wordt veroorzaakt, maar het vermoeden is toch wel sterk dat de tuner daar 'de hand in heeft'. Het is gissen waarom dan die timing-knop wordt 'weggewerkt', of per ongeluk, of opzettelijk (om anderen de mogelijk te ontnemen 'in de keuken te kijken?').
Oplossing: ga naar Basic Settings, kijk in Group 000: kanaal 2 is de timing en kanaal 9 is de temperatuur. Als de temperatuur van het blok tussen de 100 en 120 graden is, moet de timing ergens tussen de 60 en de 70 zijn, dan staat de pomptiming goed. Kijk ook bij de drie plaatjes hierboven.
Als je dan een screenshot hebt van een andere auto met dezelfde motor kun je precies aflezen of ie goed staat.
[url=http://imageshack.us][img]http://img145.imageshack.us/img145/8449/vagcompomptiminggeentdiyd2.png[/img][/URL
Gr Jeromeke