Geplaatst: 10-08-2007 21:15
[86155]deze week Ford Transit stil gevallen, demareerd zeer soepel, na controle 8 tanden van de distributieriem weg, riem vertoond geen verdere slijtage.
oorzaak, te veel op de motor geremd of verkeerd geschakeld, optrekken in 3de en ipv te schakelen naar 4de in 2de schakelen, of denken jullie iets anders.
schade valt nog mee, klepstoters van 1ste en 4de cilinder verbogen, kleppen zelf oké, toch cilinderkop afgenomen voor controle pistons en klepschotels.