Mag de EGR afgesloten worden?

18 reacties

Opgelost

Merk
Audi
Model
A4
Type
TYPE 8D
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.9
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 09-03-2004 12:31

Het zou volgens een garagehouder beter voor de motor zijn als je het metalen buisje,dat van de uitlaat komt en gemonteerd is naar de inlaatcollector met twee inbusbouten, zou afsluiten met een metalen plaatje zodat de warme uitlaatgassen niet meer in de inlaat terecht zouden kunnen komen. dit zou allen voor milieu reden gedaan zijn maar een slechte invloed hebben op prestaties en levensduur motor? Heeft iemand hier uitsluitsel over?