onregelmatig lopen, te hoog co en brandstofverbruik

3 reacties

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Corsa-B
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.6 16v c16xe
Eerste inschrijving
januari 1994
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-09-2007 19:30

klacht is: slecht acceleren, hoog brandstofverbruik , motor houd in en stottert en loop bijna altijd op 3 cilinders.
af en toe loopt de auto goed maar deze momenten komen steeds minder vaak voor.

het volgende is gebeurd:
- dis ontsteking + bougie en bougiekabels vervangen
- koelvloeistoftemp. sensor vervangen
- lamba sonde vervangen
- gasklephuis gereinigd in de ultrasone
- compressie meten resultaat: 1e cil= 14,0
2e cil= 13,9
3e cil= 14,1
4e cil= 14,0
- uitlezen: koelvloeistoftemperatuur was - 15 terwijl de auto op bedrijfstemperatuur was.
- motorstoringlamp brand niet!

iemand een idee wat nu de storing van dit alles kan zijn?