backfire en onregelmatig lopen vooral bij acceleren

7 reacties

Merk
Ford
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
triton v8
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 24-06-2006 23:05

[58785] Hoi,

ik heb hier een ford f150 (kan niet selecteren in lijst maargoed) die slecht loopt. Vooral op gas bij acceleren loopt ie heel slecht tussen 1500 en 2000 toeren.Bij belaste motor merk je dit, onbelast niet. Ik twijfel of er een complete cilinderbank mee stopt dan of 2 cil. Wanneer je probeert kick-down te pakken geeft ie zelfs back-fire. Diagnose van andere garage was bobine. Bobine,bougies en bougiekabels reeds v.v. De pick-up heeft 230.000 km gelopen waarvan 130.000 op gas. Op sommige momenten hoor je de lpi injectoren normaal tikken en spontaan gaan ze heel snel/onregelmatig tikken. Heeft iemand een suggestie van het probleem en hoe je de injectoren van de lpi kunt testen. Hebben lpi-installaties vaker dit probleem? Heeft iemand schema's van de lpi-installatie met stuurstromen e.d. Het merk van de lpi-installatie is: canilli?? of brc??

Mijn motto is altijd: op gas moet je koken maar ik wil deze auto toch proberen weer goed te krijgen