Motor slaat zomaar af

2 reacties

Merk
Opel
Model
Vivaro
Type
Onderwerp
Motorcode
1.9 dti
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-06-2006 15:36

[58872] De motor van de Vivaro slaat zomaar af. Dit gebeurd ongeveer eenmaal in de drie dagen. Het motormanegementlampje gaat branden. Bij het uitlezen van de ECU wordt de raildukbewaking (druksensor) aangegeven. Deze uit voorzorg vervangen al gaat deze vrijwel zeker nooit stuk. Fouten gewist en motor

loopt weer goed rond en start zonder problemen.

Uit ervaring de verstuivers laten testen omdat deze vaak start- en tondloopbroblemen veroorzaken. Verstuivers laten testen en deze bleken op een na zeer matig te zijn. Verstuivers allemaal vervangen.

Na enige tijd weer hetzelfde probleem. MMS-lampje gaat branden en motor slaat weer af. Weer dezelfde fout uitgelezen. Pompdruk gecontroleerd. Deze is 250 bar bij het starten en blijft keurig op 280 bar staan bij stationair toerental.

Ik denk zelf aan twee mogelijkheden maar ik hoop op ervaring bij jullie:

1 De hogedrukpomp is stuk. Ik denk dan aan de afregeling van de druk in de pomp.

2 Er is ergens een slecht contact of draadbreuk.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Jos