piepen waterpomp (?) 1F

8 reacties

Merk
Seat
Model
Ibiza
Type
Onderwerp
Motorcode
1F 1.6 Aut
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-08-2007 12:50

[87238]Deze auto heeft bij het koud starten een vry hoog tjilpend geluid aan distributiezijde. Als de motor even gelopen heeft stopt het geluid.
Ik vermoed dat het de waterpomp is, omdat met de riem er af het geluid weg is en grote stuuruitslagen geen verschil maken. (stuurbekr. pomp)

Bij deze vraag ik dus om jullie mening en ervaring.
Graag zou ik ook weten of ik de waterpomp kan vervangen zonder distributie delen los te halen en of het om een complete waterpomp gaat bij dit type.

De auto staat hier nog niet en hou van een goede voorbereiding, dus graag jullie tips.

Vrgr, Michael.

Overigens gaat het om het type Ibiza tot 1999. (6N uit mijn hoofd, dus pin me er niet op vast)