Inlaatspruitstuk probleem, rubber pakking lost op

4 reacties

Merk
Daewoo-Chevrolet
Model
Matiz
Type
Onderwerp
Motorcode
800
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 16-09-2007 10:29

[88600]Ik wordt echt helemaal gek van die auto,
3 jaar gelden bij de dealer geweest om de koppakking te vervangen, en waterpomp, had ook dat bruine goedje wat zich voor deed als koelvloeistof.

ze hadden alles vervangen zeiden ze (NOT!!!!)

maar goed, de zooi lekt dus weer, en nu dacht ik dat doe ik effe (NOT!!)
tewijl we na die reparatie van drie jaar geleden toch echt andere koelvloeistof hadden gebruikt!/?

ik heb ergens gelezen hier dat er een kanaaltje is voor de koelvloeistof door het inlaatspruitsuk, dit kan ik niet vinden weet iemand waar dit loopt?

Ik heb een inlaatspruitstuk waarbij de rubberpakking uit 1 gedeelte bestaat, (tegenwoordig is er voor dit type volgens mij ook een die bestaat uit 2 gedeeltes???
die van mij heeft 3 ronde gaten en 1 vierkante aan een stuk

nu heb ik van de dealer een pakking gekregen die bestaat uit 2 gedeeltes nl 1 met 3 ronde gaatjes (zwart) en de ander vierkant bruin (deze is voor het gedeelte waar de koelvloeistof komt) wel van rubber en het past perfect, ehalve dan van die zwarte met 3 ronde gaatjes, daar zit een lipje aan, maar als ik die eraf knip past het perfect

het past wel maar ja??
wat moet ik nou?

ik hoop da iemand dit leest die een oplossing weet

groet

tevens vervang ik de thermosstaat klep
koppakking
distributieriem + spanrol
kopbouten klepdekselpakking
alle leidingen zijn gewoon open, radiator schoongespoeld, ik hoop echt dat het nu goed komt.
waterpomp ziet er trouwens normaal uit.