Geplaatst: 22-11-2005 14:53
[42969] Hallo
ik heb een focus 1.8 tddi bouwjaar 1999. De laatste tijd startte de auto smorgens moeilijk dacht dat de accu minder werd. na een rit van een uur op de snelweg viel de motor uit tijdens het optrekken (3e versn) vanaf de afrit de weg weer op. De motor rookte s'morgens bij de koude start ook wit/grijs de eerste 700m (al maanden dealer kon niks ontdekken bij het uitlezen temp zenders wel eens vervangen)
Nu bij het uitlezen verschillende storingen nu zeggen ze dat de brandstofpomp defect is er is geen commenicatie mogelijk.
Dit kan toch ook een oorzaak zijn als een nokkenassensor of gaspedaalsensor stuk is. is dit eenvoudig uit tesluiten pomp kost nl 1150,-