Geplaatst: 03-10-2007 21:55
[89837]Ik heb hier een 206 1.4i die heel warm word (soms wel 110 graden op de meter van de auto). Ik heb ondertussen de thermostaat vernieuwd, maar daar veranderd het niet echt van. De radiateur is niet verstopt want hij stroomt goed door en word over het gehele oppervlak warm. De kachel word ook warm, hij verliest geen koelvloeistof en bouwd ook geen abnormale druk op. Als ik met een laser thermometer op de slang richt (van de motor naar de radiateur) komt hij af en toe tot 100 graden en zakt even daarna weer terug naar ca. 95 graden. Houd de meter in de auto mij soms voor de gek? en worden deze auto's altijd iets warmer dan 90 graden?
m.v.g Martijn.