Controlelamp dynamo

4 reacties

Merk
Peugeot
Model
306
Type
Onderwerp
Motorcode
1600
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 19-07-2007 17:44

[84695]Klant komt omdat de dynamolamp brandt. Dynamo stuk en deze vervangen door 'n ruil.
Nu brandt de controlelamp niet wanneer de auto op contact staat maar begint flauw te branden wanneer de dynamo begint te laden. Echter, dit gebeurt pas bij 1600 tot 1700 tpm. Erg laat dus, maar de laadspanning is dan wel goed, 14,5 volt.
De massakabels tussen accu, motor en carrosserie zijn vervangen door nieuwe.
Het lijkt ons een bedradingsprobleem.
Bijkomende storing nu is ook dat bij het trappen op de rem de dynamolamp feller gaat branden. Het controlelampje is dus niet stuk. Maar deze brandt dus ook niet met de auto op contact en de controledraad achter op de dynamo tegen massa.
Iemand nog een goed idee ?