Tips en hulp gewenst.

3 reacties

Merk
Ford
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-04-2004 21:08

[11824] Welkom,

Ik zit met een probleem met mijn Focus wagon 1.6 16v uit 2000.

- Stationair draaid ie net iets te laag (700 toeren) waardoor

als ik gas geef de motor eerst even ronkt of stottert voor hij

weer normaal geluid geeft en optrekt.

***** Kan ik mijn stationair iets opschroeven?

- Als ik stil sta voor het stoplicht en ik trek met wat veel gas

op en wil overschakelen van 1 naar 2 en duw het gas erop dan

slikt de motor als het ware eerst even en dan pas komt ie met

power om vervolgens zijn mengverhouding te gebruiken. Trap ik

even door en koppel dan van 2 naar 3 en stap weer ruig op het

gas dan weer slikt de motor eerst en pas dan komt ie op. Zit

dan met mijn hoofd bijna door het voorraam. Hebbie um?

***** Waarom slikt ie nou en pakt ie hem niet gelijk op?

- Deze focus houdt erg in onder de 3200 toeren ongeveer, komt ie

boven de 3200 toeren dan voel je de wagen wegtrekken als nog.

Maar onder de 3200 toeren is die lui en komt ie niet goed

opgang. Ook als ik zware tegenwind heb trekt de wagen zich er

niet zo goed doorheen, hij komt wel maar duurt lang voor 1.6

16v. Rij ik 100 km achter een slome op links die dan opzij

gaat en ik het gas erop zet om ervoor bij te gaan, sta ik voor

paal want hij bouwt weinig kracht op om harder te gaan. De

toerenteller gaat wel om hoog maar zeker te weten veel te

langzaam.

***** Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

P.S. De auto heeft alle beurten gehad van de dealer met

stempels. En is aangesloten op de computer maar

daar kwam niks uitrollen.

Ik heb diverse mensen gevraagt naar dit probleem en die

gaven als tip om de bougiekabels te vervangen of de

bobine te laten vernieuwen, maar ziet die computer zulke

dingen dan niet? En ik hoorde dat je bougiekabels had die

net iets minder weerstand opbouwen dan de originele.

En wat gebeurt er als ik er een open kegelvormige lucht

filter opzet?

Omdat de focus uit maart 2000 komt en ik alle beurt stempels

in het boekje heb staan. Kom ik dan nog in aanmerking voor

garantie en zoja hoe pak ik dat dan aan?

Nou ik hoop dat jullie er even de tijd er voor kunnen nemen om mijn vragen te beantwoorden.

Alvast vriendelijk bedankt,

-MIKE-