CO is niet goed, na vervangen lambda nog steeds teveel zuurstof

36 reacties

Merk
Ford
Model
Scorpio
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 DOHC 4 cyl
Eerste inschrijving
januari 1993
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-09-2006 14:10

[64756] ik snap er niks meer van. Als het CO goed is krijg ik weer een jaartje APK. Vacuum slang naar het inlaatspruitstuk zit niet verstopt, misschien dat dopje waar het slangetje aan vastzit wel, ik ga vanavond hobbyen met een bevriende monteur, maar hij kwam ook niet veel verder dan een slangetje of de lambda. Vanmorgen heeft de COspuit een hele tijd in de uitlaat gehangen en we hebben de lambda verwisselt voor een ander exemplaar, maar er gebeurde niet veel. Wie kan ons de juiste richting opsturen, of hebben we iets over het hoofd gezien?

De auto heeft 240.000 kilometer gelopen en is hardstikke superzuinig. Door het teveel aan zuurstof verbrandt ie natuurlijk helemaal perfect, maar het mag niet volgens het CO apparaat. Zure regen volgens de keurmeester.

We zijn teneinde raad. Wie heeft de gouden tip. Groetjes van Henk.